۱۰ نکته مهم برای سفر به مسکو


روسیه، پهناورترین کشور دنیا است و به خاطر جاذبه‌های گردشگری متنوع و زیبایی که دارد، مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار دارد. مسکو پایتخت روسیه، در سینمای هالیوود، برای کسانی که به اسن شهر سفر نکرده اند، شهری است که خوبی و بدی، مافیا و عدالت، با هم در حال جنگ اند. اما، به هرحال اقتضای شرایط سینمای هالیوود با آن چه در واقعیت جریان دارد، بسیار متفاوت است. توصیه ی ما این است که با دیدن فیلم هایی که داستانشان خوب یا بد، در فضای سینمایی می گذرد، به شما بگوید که هر چه از این شهر قراره بوده ببینید و بفهمید را، گرفته اید. از بهترین نمایشگاه های جهان تا گالری تتریاکوف و ایستگاه های پرزرق وبرق و سالن های پوشیده از سنگ مرمر و شیشه ، همه و همه تنها برخی صفات این ابر شهر روسی است.

ویزا

برای سفر به روسیهو دزخواست ویزا، حداقل نباید تا ۳ ماه قبل از پاسپورت خود استفاده کرده باشید. پس از دریافت ویزا، حتما مدت اعتبار ویزای توریستی روسیه بر اساس مدت رزرو هتل و مطابق تاریخ پرواز تعیین می‌شود را چک کنید و موقع خرید بلیط و رزرو هتل کنید، زیرا تغییر اعتبار ویزا امکان‌پذیر نیست.

مسکو

هزینه

مسکو یکی از گران ترین شهره ای جهان است و جز در هتل ها و مکان های لوکس، هر کارت اعتباری را قبول نمیکنند.چک بانکی هم همینطور. مکان ها و جاذبه های گردشگریش هم فقط پول نقد می پذیرند. اگر می خواهید در مکان های عمومی از کارت اعتباری استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما به پرسنل هتل محل اقامت خود در بخش امور مسافرین، بخواهید تا برای شما بلیط های ورودی تهیه کنند. بلیط های ورودی مراکز گردشکری در روسیه برای خارجیان، دو برابر مردم روسی است.

تاکسی

حواستان به تاکسی ها باشد، زمانی که تاکسی ها شما را به عنوان یک مسافر خارجی سوار می کنند، در محاسباتشان، یک قدم دیگر به پولی که نقشه اش را کشیده بودند، نزدیک تر می شوند. حتما قبل از سفر ااز نرخ میزان کرایه حمل و نقل عمومیمخصوصا تاکسی ها ،با خبر شوید. اگر دیگر به هیچ وسیله ای دسترسی پیدا نکردید و سفری بین دو شهر خواستید انجام دهید، می توانید از هواپیماها استفاده کنید. امکانات برای سفر شما به هر کجا که بخواهید وجود دارد.در واقع، خوشبختانه هزینه‌ی حمل و نقل عمومی در روسیه زیاد بالا نیست البته اگر تاکسی ها بگذارند!

مسکو

هتل ها

برای اقامت در مسکو، چندین انتخاب وجود دارد که البته همه ی این انتخاب ها، به بودجه ی شما در سفر بر می گردد. برای اقامت در یک هتل لوکس، هتل لوته ،انتخاب خوبی است. در سال ۲۰۱۲، در بین هتل های تمامی کشورهای جهان، هتل های روسی، مخصوصا در این میان، هتل های شهر مسکو، به عنوان بهترین هتل های دنیا، انتخاب شدند. توجه به جزئیات و خدمات با کیفیت، مخصوصا در هتل های ۴ و ۵ ستاره ی مسکو، باعث شده است که این هتل ها خودشان به یکی از جاذبه های توریستی مسکو، تبدسل شوند. حتما از غذاهای فرانسوی این هتل ها و ماساژ بالیلی در بخش اسپای هر هتل، استفاده کنید.

اقامت

در مسکو، خوابگاه ها و آپارتمان های اجاره ای با امکانات خوب و مناسب نیز، وجود دارد. از نظر اکثر کسانی که تجربه ی سفر به این شهر را دارند، هتل آپارتمان های ماریوت، اینترکونتیننتال و حیات، هم شرایط خوبی برای اسکان مسافر دارند. اما این را هم باید بدایند که یکی از پرهزینه‌ترین بخش‌های سفر به روسیه به خصوص مسکو، هزینه‌ی اقامت است. اگر مشکلی با اقامت در هاستل ندارید، می‌توانید یکی از هاستل‌های خوب روسیه را برای اقامت امتحان کنید. البته هاستل‌ها هم رده‌بندی متفاوتی دارند و بهترین هاستل‌ها کمی گران ولی نسبت به هتل ارزان‌تر هستند.

مسکو

خوراک گرجستانی

در زمان حکومت شوروی، کشور گرجستان، جز روسیه بود و به همین علت غذاهای گرجی در سوریه، طرفداران بسیاری دارد. غذای مشهور وسنتی گرجستانی که طرفداران زیادی در مسکو دارد، از یک نان گندم سنتی با پنیر بسیار گران قیمیت سولونگون، درست می شود. حتی گاها بعضی از مسافران برای خوردن این غذا بهمسکو سفر می کننذد و اعتقاد دارند که این گونه که در مسکو پخته می شود در خود گرجستان، طبخ نمی شود. همچنی فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی گرجستانی در سراسر روسیه و شهر مسکو وجود دارد که مواد غذایی اصیل گرجستانی، می فروشد.

رستوران ها و غذاهای محلی مسکو

عده ای بر این باورند که غذاهای محلی مسکو، آنقدر خوشمزه است و طعم جالب و عجیبی دارد که حتما آکادمی علوم مواد غذایی روسیه و یاحتی دیگر کشورهای جهان، باید بیایند و بر روی این غذا ها و دستور پختشان، تحقیقات انجام دهند! بنا بر این تعاریف، حتما از غذاهای محلی مسکو بچشید و تجربه ی غذایی جالبی به دست آورید. البته، رستوران‌هایی که منویی به زبان انگلیسی دارند و توریستی محسوب می‌شوند بسیار گران هستند.

مسکو

مترو

شما در هیچ کجای جهان، راه پله و زیرزمین منتهی به متروی به این زیبایی نخواهید دید. ایستگاه های کومسومولسکایا و مایاکوفسکایا را به هیچ عنوان از دست ندهید چون مثل این است که شما به موزه بروید و در حالی که به آثار زیبا نگاه می کنید، سوار قطار مقصد خود بشوید.

کلیسا

حتما به کلیسا بروید، کلیسای میدان سرخ و کاخ کرملین از بهترین و زیباترین کلیساهای شهر مسکو هستند. اما فراموش نکنید که به کلیسای جامع مسکو هم سری بزنید. این کلیسا، تقریبا محل پادشاهی، پادشاهان روسیه ازسال  ۱۵۴۷ تا ۱۸۹۶، بوده است. معماری اصیل اروپایی در این کلیساها برای علاقه مندان به هنر معماری، بهترین گزینه است.

مسکو

کاخ ورسای روسی

از املاک آرشاوالکاوی، به عنوان نسخه ی روسی کاخ ورسای فرانسه یاد می شود . یک پیاده روی آرام ولذت بخش را برای شما در این تملاک آرزومندیم.

منبع:huffingtonpost.com


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: